tiistai, 25.06.2013
Turkki on Suomen saha- ja puutuoteteollisuudelle uusi ja hieman tuntematon markkina, josta ei ole ollut saatavilla juurikaan informaatiota käytettyjen myyntikanavien kautta. Markkinaselvityksen myötä markkinoista on saatavilla julkisesti vapaata informaatiota yrityksien ja yksityishenkilöiden käyttöön.
Turkin sahatavara- ja puutuotemarkkinoiden rakenteesta, preferensseistä ja potentiaalista saatiin selkeä kuva, jonka avulla yritykset voivat muokata omaa strategiaansa markkinoita kohtaan. Tuloksista on pidetty halukkaille yrityksille work-shop Työ- ja Elinkeinoministeriössä 3.6.2013 ja valmistuttuaan kirjallinen markkinaselvitys on TEM:n verkkosivuilta ladattavissa.
Markkinaselvityksen Turkin osuus rahoitettiin apurahoilla ja Metsämiesten Säätiöllä oli huomattava rooli rahoittajana hankkeen onnistumiselle.
Lisätietoja:
Opiskelija Matti Lehtola, Helsingin Yliopisto, matti.lehtola(at)helsinki.fi